Friday, June 25, 2010

Banjir lagi!!!









Main air!






Keadaan dalam rumah













Gotong-royong membasuh rumah






Luqman & Udin pun sama tolong




Upah Luqman & Udin: naik motor


Penat sangatlah Luqman tu..zzzz

Sunday, June 13, 2010

Selamat hari bapa....

Terima kasih untuk bapa kepada anak-anak saya.... Tiada kata seindah bahasa, hanya Allah swt jua yang dapat membalasnya. Sebenarnya tidak cukup semangat saya untuk berdiri sendiri. Tetapi saya bersyukur punya dahan yang sangat kuat untuk saya berpaut. Terima kasih dari ibu, Luqman dan Salahudin. Sayang sangat-sangat.....

Untuk abah saya, saya sangat bersyukur dikurniakan abah sebagai bapa saya. Terima kasih untuk segala pengorbanan abah selama ini yang hanya Dia yang tahu.... Semoga Allah sentiasa merahmati abah. Kebahagiaan abah adalah kebahagiaan kami juga. Sayang abah!

Friday, June 11, 2010

Pantai Chendering Part 2

Cuaca panas betul masa tu. Tapi demi anak-anak (ye-ye aje), kami pun pergilah juga ke tepi pantai. Dapat mandi sekejap pun jadilah. Puaslah budak-budak ni main air. Ada yang luka, ada yang tenggelam, ada yang asyik lap muka tak boleh kena air masin, ada yang hilang bola...... macam-macam.....

Udin bila dekat pantai....

seronok bukan budak aje, dengan mak-mak budak sekali....

Luqman luka terjatuh kat batu. Tu yang duk diam aje dalam air tu. 
Tengah ambik mood.

Udin sebelum insiden tenggelam dalam air....


takut sekejap

start balik......

Abah.... kak cha tepi sikit boleh tak?

kak Cha dengan mak. 

orang dewasa picnic kat tepi kereta sajalah.... tengok tu abah dah penat

Udin.... sayang sangat dengan kak bella ke....

Pantai Batu Buruk Part 2

Masing-masing dah menangis nak mandi pantai. Tunngu kaum ibu ke pasar payang tak balik-balik. Dah petang nak pergi jauh pun tak boleh. Sudahnya kami seranglah Pantai Batu Buruk sebab itulah yang paling dekat. 

Udin..... sabar udin sabar.......

Luqman macam biasa, tak tinggal layang-layang kalau ke mana-mana

Menunggu ombak datang.....

Anak dara ni.... 

Udin dan jua. Ni time baik..... tunggu time gaduh laaa....hehehe

Akhirnya...... 

Sebenarnya di Pantai Batu Buruk pengunjung dilarang sama sekali mandi. Saya pun tak pastilah apa namanya perbuatan-perbuatan kanak-kanak tadi. Main air kot...... Tapi  kalau dah sampai buka-buka baju tu bukan mandi ke namanya. lain kali jangan buat lagi ye (padahal emak bapaknya ada kat sebelah)

Thursday, June 3, 2010

Kung Pao Chicken



Walaupun banyak bahan yang tak ada, saya belasah saja..... apa yang ada dalam peti ais itulah yang saya kerjakan. Walaupun tidak berapa sedap (memang tak sedap pun sebenarnya), tetapi encik suami tetap makan sambil tersenyum simpul.Ye la kan, nanti kalau tersilap cakap merajuk tiga hari tak masak pulak ada orang tu.....Inilah percubaan pertama memasak kung pao chicken. Kalau tengok rupa, memanglah tak sama dengan yang kita order di kedai. Bab rasanya pulak, lagilah tak de maknanya........kehkehkeh

Hari ini.....

Khamis.

Saya umpamanya sedang menunggu hakim menjatuhkan hukuman. Berdiri dengan tenang di kandang pesalah...... tenang???