Monday, July 30, 2012
Setelah abah tiada

Al Fatihah

Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang, ku mohon Kau ampuni segala dosa abah, ku mohon Kau terimalah segala amal ibadah dan segala amalan kebaikan yang telah abah lakukan semasa hayatnya. Terangilah dan lapangilah abah di sana. jauhilah abah dari siksaan kubur dan siksaan api neraka.Tempatkanlah abah dikalangan hambamu yang beramal solleh. Tempatkanlah abah ke dalam syurgaMu ya Allah..... Ameen

Semuanya berlaku dengan sekelip mata. 30 Jun 2012, jam 10pagi, K cha menelefon saya "mak telefon, mak menangis abah pengsan kat laman". Pantas saya menemui suami yang sedang tergesa-gesa untuk ke pejabat. Kami ambil keputusan untuk pulang ke kampung ketika itu juga. Belum sempat mengambil walau sehelai baju pun, telefon berdering lagi, kali ni Zaki di talian, "kak na, abah dah tak ada...."

.........dan sejak dari hari itu, kami tidak lagi punya abah untuk  bermanja, untuk  berkongsi cerita. Kasih sayang kami anak-anak terhadap abah sangat tebal. Kami tahu, abah tahu kami semua sangat sayangkan abah. Kami melayani abah seperti menatang minyak yang penuh. Kasih sayang abah terhadap kami tetap kami rasai sehingga kini biarpun abah telah tiada.

Terima kasih abah atas segala segala pengorbanan terhadap kami, terima kasih juga abah atas limpahan kasih sayang abah yang tiada batasan untuk kami semua. Kami tetap menyayangi abah walaupun abah telah tiada. Tidak pernah walau sesaat kami melupakan abah. Walaupun kenyataan ini terlalu pahit untuk kami terima, kami tetap redha atas pemergian abah.

Segala kenangan bersama abah kami simpan rapi dalam ingatan kami. Hanya gambar abah yang kami tatap setiap hari untuk mengubat rindu. Kami merindui abah sangat-sangat........ sehingga ke hari ini air mata menjadi teman setia kami. Abah selalu mengajar kami menjadi insan yang kuat semangatnya, ya kami semua punya semangat yang sangat kuat, tetapi bukan untuk kali ini......

Abah, kami sayangkan abah, kami rindukan abah......

related posts:

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin