Wednesday, November 14, 2012
Tiada lagi Ibu mertua.....

Lama saya tidak ke sini..... terlalu banyak perkara yang berlaku , ujian datang silih berganti. Setelah abah pergi meninggalkan kami adik beradik, kehidupan kami bertukar 180 darjah. Kesedihan bukan semakin hilang, sebagaimana yang kami harapkan. Malah semakin lama abah pergi, kerinduan kami semakin kuat dan rasanya seakan tidak tertanggung. Al Fatihah untuk abah.....

Saya redha dengan setiap ujian yang Allah SWT berikan. Belum sempat kering airmata kehilangan abah, emak mertua saya pula menyusuli pemergian abah...... empat hari sebelum hari raya aidilfitri. Al Fatihah untuk emak mertua tersayang.

Keadaan emak memang agak teruk sebelum kami menghantar emak pulang ke kampung. Puas kami anak-anak memujuk, emak tetap mahu pulang. Bimbang emak berasa hati, kami dengan rasa bersalah menghantar emak pulang ke Segamat pada hari Jumaat. Takdir Illahi, emak kembali kepangkuanNya pada jam 3.00 pagi hari Rabu, 15hb Julai 2012. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan hambaNya yang beriman dan beramal solleh, mendapat keberkatan dan perlindungan dari yang maha Esa, amin.

Kini saya hanya puya seorang ibu dan seorang bapa mertua..... semoga peluang yang Allah berikan ini tidak saya sia-siakan.....

related posts:

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin