Saturday, September 12, 2009
Biskut raya yang tak berapa jadi (memang tak jadi pun sebenarnya...)




Bukan sekali dua projek-projek mega di dapur saya tak menjadi.... emmm. Percubaan pertama membuat biskut nestum. Saya memilih untuk membuat biskut nestum yang ini kerana resepinya nampak mudah dan simple.... memang mudah. Yang susahnya hanya satu sahaja...susah untuk digigit.

Mula-mula bakar, biskut saya mengembang-ngembang. Setelah diubahsuai.... biskut tak mengembang tetapi mentah di dalam.... saya kerjakan lagi dan akhirnya beginilah rupa biskut nestum saya. Kalau tak punya semangat yang kuat jangan berani menjamah biskut ini.

Jadi, perhatian kepada tetamu yang akan datang ke rumah saya dihari lebaran nanti, kalau nak makan biskut saya ni boleh, tapi baca bismillah banyak2 kali ya....


related posts:

6 comments:

adriana az said...

oh cik nah..assalamualaikum...apa dah jadi?sm salim cakap...keras ke cik nah?hehehehe...takpe nanti aku gi raya rumah ko,aku makan jgk,yg penting nawaitu kita nak buat kannn...cuba lagi,jgn mengalah..

maznah said...

waalaikumsalam. betul na.... dgn smgt yg membara aku nak try buat lg skali. elokla klu ko nak rasa yg keras tu...terubat sket perasaan aku ni...huhu

Amelia Khalik said...

yea..ibu2..nanti cik akak nak rasa yer biskut buatan tangan ibu2 semua..kekeke..kalau dtg umah cik akak semua biskut tunjuk2..dgn jari!! hehehe (biskut beli lah makna nya tuh)..org di sini rajin sgt sampai tak mampu bakar biskut sendiri..kekeke

maznah said...

hehe...mesti kena rasa me... tp janji ya kena senyum2 je masa mkn biskut tu....

me, org di sini terbyg2 soto malatops org di sana...

Fardahila Binti Omar said...

acik nah, biskut tu sedap la...boleh wat lagi..caiyok..

maznah said...

iyolah......pandai cik ila ambik ati.... balik umah tak de sakit2 perut ye?? hehe tq

Blog Widget by LinkWithin