Wednesday, September 22, 2010
Masih beraya.....

Masih mood raya. Belum terlambat untuk saya mengucapkan selamat hari raya kepada semua. Maaf zahir dan batin atas segala kesilapan samada  yang disengajakan ataupun tidak. 


Paling menyeronokkan bila kami  dapat berkumpul di Layang-Layang, Johor dan membuat sedikit majlis tahlil dan bacaan Yaasin untuk arwah datuk dan nenek di sebelah ibu. Dan lebih mengujakan apabila  pada 3hb Oktober ini akan diadakan juga majlis reunion keluarga datuk dan nenek di sebelah bapa pula. Majlis akan berlangsung di kediaman Mak Usu di Bandar Baru Bangi. Insyaallah.

Dalam bergembira, saya ingin menyampaikan salam takziah saya kepada keluarga saudara saya yang terkorban di dalam kemalangan jalanraya pada hari raya keempat. Tragedi itu telah meragut nyawa bapa dan anak perempuannya yang berusia 15 tahun. Al Fatihah. semoga Allah SWT mencucuri rahmat keatas rohnya. Amin.

Juga turut menyentuh perasaan saya apabila bertemu anak perempuan sepupu saya yang berusia 3 tahun tetapi telah diuji dengan penyakit kanser seawal usia belum mencecah 2 tahun lagi. Sebagai seorang ibu yang juga memiliki anak kecil, ia cukup meninggalkan kesan kepada saya. Semoga Allah mempermudahkan perjalanan hidup anak yang tidak berdosa ini. Amin. Kepada si ibu, semoga terus tabah. Saya amat kagum dengan semangat dan kekuatan yang beliau miliki.

Setiap perkara yang berlaku, membuatkan saya lebih menghargai insan-insan di sekeliling saya. Membuatkan saya lebih menghargai diri saya sendiri. Kalau selama ini saya rasakan ujian yang Allah berikan kepada saya adalah besar, sesungguhnya ada  lagi insan-insan lain yang menerima ujian yang lebih besar daripada saya. Alhamdulillah, ya Allah aku bersyukur di atas segala nikmatMu........

related posts:

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin