Friday, May 29, 2009
Tesco oh Tesco

Semalam saya ke Tesco. Lepas bayar tergerak hati nak check resit. Harga mainan Udin rm23 tapi dekat resit rm32. Saya pergi ke customer service, bagitahu ada kesilapan dan dapatlah balik duit rm10. Petang saya ke Tesco lagi sekali sebab Luqman nak mainan sama macam Udin. Lepas bayar, check balik resit. Masalah yang sama. Harga mainan rm44.03 tapi saya dah bayar rm62.10 untuk mainan Luqman. Sekali lagi saya ke kaunter. Staff pagi tadi masih bertugas. Saya bagitahu pada supervisor yang ada kat kaunter. Seorang perempuan  melayu. Tapi saya tak tahu dia faham atau tidak apa yang saya cakap. Dulu pun pernah sekali perkara begini berlaku ketika berbelanja di tesco. Permainan Luqman harga rm20+, tapi bila bayar jadi rm40+ pulak. Hati-hatilah bila berbelanja. Tak kiralah berbelanja di manapun. Pastikan Check resit sebelum balik. Sepuluh dua puluh ringgit bagi free kat Tesco tak ada faedahnya... tapi duit tu kalau kita sedekahkan kat orang susah, besar maknanya......

related posts:

2 comments:

me, myself & mbek said...

tesco & giant they have this *&^%$ problem... be careful.

Fardahila Binti Omar said...

bahaya la..kena hati2..lepas ni kena check resit.

Blog Widget by LinkWithin