Friday, September 06, 2013
Aidilfitri 2013

Esok hari terakhir Syawal. Sementelah berangan nak bercakap sorang sorang kat blog yang serupa rumah tinggal ni, nak la juga saya post sekeping dua gambar Aidilfitri tahun ni. Maklumlah, sejak abah dan ibu mertua pergi keadaan banyak berubah. Semangat berhari raya tak sama macam dulu-dulu. 

Menziarahi pusara arwah menjadi rutin baru di hari raya. Insaf sangat-sangat saya insaf.... Namun saya masih bersyukur kerana abah pergi setelah 36 tahun saya diberi kesempatan olehNya untuk bermanja dengan abah. Selama 36 tahun saya merasa kasih sayang seorang abah. Dan abah pergi menemuiNya setelah Allah kurniakan saya tempat untuk mengadu dan bergantung. Alhamdulillah. Al-fatihah untuk abah, semoga abah sentiasa di dalam lindungan serta peliharaan yang Maha Esa, amin ya rabbal al amin.

Suka sangat la si Luqman tu bersampng senget.... 
Masa ni di Kemelah. Pagi hari raya pertama sepulangnya dari sembahyang sunat Aidilfitri.

Di Pagoh. Nadine sudah pandai beraya. Dalam ertikata lain, sudah pandai berangan.
Raya baru ni nadine macam tak ada mood.... asyik nak ibu ada depan mata.

Sempat juga potong kek sempena hari lahir Kak Gee. Semoga Allah SWT merahmati seluruh kehidupan Kak Gee dunia dan akhirat, amin.

Operasi membakar tunggul pokok kelapa yang hampir mencederakan kerta Pak Usu. Tunggul tu betul-betu terletak di tengah halaman. Oleh kerana agak 'jarang' nampak api, lalu berbondong-bondonglah kami semua kat keliling api tu. Ada yang start berlakon beraksi.... sukahatilah anak-anak sekalian!

Sebelum pulang, sempat lagi meraikan majlis perkahwinan sepupu, Ikin. Tahniah dik, semoga berbahagia dan rumahtangga kalian dirahmati Allah hendaknya. Dulu syurga di bawah tapak kaki emak, sekarang di bawah tapak kaki suami.... :))

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir & Batin

related posts:

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin