Thursday, December 22, 2011
Majlis Pertunangan Kak Long

Jadi tunangan orang sudah anak dara comel ni..... tahniah Kak Long. Sekarang ni berdebar-debar menunggu hari bersejarah pula, Insyaallah. Semoga segala impian menjadi kenyataan. Macam biasa, saya diamanahkan untuk membuat hantaran. 


 Kak Long aka Lily. Pertama kali saya lihat Kak Long berlipstick. Ngeeee... cantik anak sedara saya ni. Tahniah Kak Long. Muahhhhhh......


Hantaran dan iringan untuk pihak lelaki. Tujuh dulang berbalas sembilan dulang dari pihak kami. Selebihnya iringan untuk dijadikan buah tangan sepulangan dari Terengganu setelah berjalan jauh nun dari utara tanahair,  tanah kelahiran Raja Nazrin. 




Saya masih ingat lagi, masa tu anak saudara saya ni masih di kolej matrikulasi. Dengan gatalnya dia bagitahu saya "Acik, kak Long kawin nanti Acik buat hantaran Kak Long ye...." wahhhh tak padan baru 18 tahun dah very the verangan...... Dan bila nak bertunang tempohari, mek comel ni minta saya buatkan tema ala-ala lovely lace. Ok.... saya pun buatlah sikit-sikit sama, nanti kalau sebijik serupa kena saman pulak kan! Siapa nak menjawab?





Serba sedikit gambar hantaran yang saya buat. Nanti saya akan upload di blog Armalia gambar-gambar yang lebih jelas. Agak sibuk, tak sempat-sempat lagi untuk upload gambar-gambar yang lain (sebenarnya encik suami tak copykan lagi gambar-gambar tu...) 

Sekarang ni pula saya sedang sibuk menggentel bunga telur untuk majlis perkahwinan yang dijadualkan akan berlangsung pada awal February nanti. Konon-konon nak buat bunga dip. Tapi macam biasalah, kalau kerjatangan saya ni, macamnya tak menjadi aja.......  Kita tunggu nanti hasilnya.

related posts:

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin